Rehabilitacja

Integralną częścią leczenia ortopedyczno-urazowego jest rehabilitacja, która pozwala na powrót do sprawności w krótszym czasie. Szczególnie zalecana jest po zabiegach operacyjnych (takich jak rekonstrukcje więzadeł, endoprotezy stawów) ale również w świeżych urazach i zespołach bólowych. Jest ona prowadzona indywidualnie wg zaleceń wydanych w czasie wizyty u ortopedy i polega na wykonywaniu ćwiczeń i fizykoterapii we własnym zakresie oraz przy współudziale fizjoterapeutów. W celu poprawy efektywności rehabilitacji stosujemy fizykoterapię (jonoforeza, magnetronik, ultradźwięki, laser).

W naszej placówce dysponujemy zabiegami z wykorzystaniem:
indiba

Indiba to nowoczesna terapia, polegająca na stymulacji energii wewnątrz tkanek, przyspieszając fizyczną regenerację. Prowadząc terapię czy użyciu kompaktowego aparatu Indiba można leczyć wybrane schorzenia korzystając z wewnętrznej energii oraz naturalnych mechanizmów regeneracyjnych znajdujących się w tkance i mięśniach.

Zastosowanie:

• u sportowców po różnego rodzaju kontuzjach,
  • bóle kręgosłupa,
  • bóle mięśniowe,
  • następstwa zerwanych ścięgien,
  • zapalenie ścięgna,
  • osteoartroza,
  • zapalenie kaletki maziowej.

Najważniejsze efekty terapeutyczne:

• działanie przeciwbólowe – aktywacja mikro-krążenia umożliwia szybkie wchłanianie obrzęku oraz katabolitów zapalnych łącznie z substancjami algogenicznymi,
  • działanie przeciwbólowe – bezpośrednie oddziaływanie na punkty zapalne powoduje szybkie unaczynienie tkanki niedokrwionej oraz łącznej,
  • działanie przeciwzapalne – rozszerzenie naczyć krwionośnych oraz szybka aktywacja mikrokrążenia znacząco redukuje skupienie płynów zapalnych,
  • przywraca prawidłowy metabolizm,
  • działanie biostymulacyjne: zwiększony przepływ krwi, redukcja homeostazy, aktywacja perystaltyki limfatycznej, zwiększony przepływ elektrolitów.

Fala uderzeniowa (SWT, ang. Shock Wave Therapy) to nowoczesna i wysoce efektywna metoda walki z bólem oraz dysfunkcjami w obrębie układu mięśniowo-szkieletowego. Zastosowanie w ortopedii, rehabilitacji i medycynie sportowej, a jej skuteczność została potwierdzona w szeregu badań klinicznych.
Metoda ta oferuje ogromne możliwości lecznicze oraz stanowi cenną alternatywę dla standardowych zabiegów terapeutycznych, które w niektórych przypadkach okazują się nie być wystarczająco efektywne. Większość pacjentów odczuwa wyraźną ulgę i zauważalną poprawę już po 3-5 zastosowaniach fali.

Fala uderzeniowa